Min resa till Florida – Dag 1-2

Hej!

Natten mellan den 1 och 2 juli kom jag hem från Portugal. Det första jag var tvungen att göra var att packa upp mina saker. Mamma tvättade i princip alla mina kläder under hela 2 juli. Detta var en onsdag. Torsdagen, det vill säga den 3 juli, skulle jag åka iväg på min resa till Florida. Jag packade om min väska, sa hejdå till mina kompisar och ställde väckarklockan på 03.50. Vid halv fyra gick bilen till Arlanda. Under bilresan var jag väldigt nervös med tanke på att jag skulle åka ensam och inte hade någon jag kände med mig på resan. När jag och pappa hade parkerat utanför terminal 5 gick vi till disk 71 där vår grupp skulle samlas. Där möttes vi av vår EF ledare Valerie, som skulle ta hand om oss under de kommande tre veckorna. Man såg att de flesta var ganska nervösa och stod med sina föräldrar. Plötsligt dök det upp på tavlan att vårt plan var försenat med tre timmar. Så vi ställde oss i kön till incheckningen och de flesta föräldrarna sa hejdå. De var då vi började prata med varandra. Efter incheckningen gick vi till ”grillen” och åt frukost som United Airlines bjöd på. Vi gick sedan till gaten där vi fick vänta i cirka två timmar. När vi kom på planet fick vi se vem vår ”flygvän” skulle vara, alltså vem man satt bredvid. Jag hamnade bredvid en tjej, Sofia, som visade sig bli en av mina närmsta vänner under resan. Framför oss väntade en resa till New York på nästan 8 timmar. Men det var på ett sätt ganska skönt då man hade tid att lära känna de andra studenterna. När vi landade i New York var vi 3,5 timme försenade. Vårt plan vidare till Orlando skulle vid den här tiden redan ha lyft. Dock väntade de på oss eftersom att vi var 35 personer som skulle med det. Vi var tvungna att hämta bagaget, checka in det igen, gå igenom passkontroll, handbagagekontroll och sedan springa till vår gate. Vi kom till planet cirka 2 timmar sena. När vi väl satte oss ner dröjde det ytterligare 1,5 timme pågrund av en orkan. Resan till Orlando tog sedan tre timmar. När vi hade landat i Orlando, Florida hämtade alla sina väskor och gick vidare till en buss som skulle ta oss till Cocoa Beach, där vårt hotell låg. Vi delade buss med danskarna vilket var väldigt kul. Jag och Sofia började prata med några danskar framför oss och plötsligt kändes det som att vi kände hela bussen. När vi väl kom till hotellet efter en 27 timmars lång resa för mig så möttes vi av alla lokala EF-ledare. Där fick jag ett gott intryck direkt. Vi fick reda på våra rumskamrater och våra nycklar. Sedan somnade vi nog alla direkt.

Dagen efter hade vi samling vid 10.00. Vi gick och åt frukostbuffé vid hotellets restaurang. Senare samlades vi för en introduktion om våra kommande veckor. Där fick vi veta lite mer om ledarna, olika aktiviteter man kunde köpa, vårt schema och hur de olika dagarna skulle se ut. Jag fick även gå upp på scenen och ta emot en väska som tack för att jag är en EF ambassadör. Sedan fick vi gå runt och kolla på området som var JÄTTE stort. Efter lunch var vi på stranden och sedan åkte vi till stan ,eftersom det var 4th of July. Vi kollade på fyrverkerierna och åt middag.

Innan avresan

Cocoa Beach

Sofia

4th of July

468 ad

1 Kommentar.

1. I simply want to mention I am just newbie to weblog and really liked you’re web site. Most likely I’m planning to bookmark your website . You definitely have fantastic articles. Cheers for sharing your blog site.